مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 17:312023-09-19بين الملل

عراق: گروه های مسلح در مرز ایران خلع سلاح شدند


نیروهای مرزی دولت فدرال عراق در مناطق تخلیه شده نزدیک مرز با ایران مستقر شدند و پرچم عراق در آنجا برافراشته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ کمیته عالی اجرای توافقنامه امنیتی میان عراق و ایران از تخلیه مقرهایی که توسط گروه های تروریستی در نزدیکی مرز با ایران اشغال شده بود، خبر داد.

ایرنا به نقل از شبکه خبری المیادین نوشت: کمیته عالی توافقنامه امنیتی میان عراق و ایران در بیانیه ای در این باره اعلام کرد: تمامی مقرها به محلی دور از مرز دو کشور منتقل شدند و جدایی طلبان ایرانی به منظور تبدیل شدن به پناهجو خلع سلاح شدند.

در این بیانیه آمده است: نیروهای مرزی دولت فدرال عراق در مناطق تخلیه شده نزدیک مرز با ایران مستقر شدند و پرچم عراق در آنجا برافراشته شد.

این کمیته اضافه کرد: نماینده دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی که در اربیل و بغداد برگزار شد، حضور یافت و حمایت کامل خود را از دولت عراق در اجرای مفاد توافقنامه اعلام کرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: عراق تاکید می کند که امنیت مرزها یک مسوولیت مشترک بین دو کشور است و این توافق مرجع حل و فصل هر گونه اختلاف یا تخلفی است که رخ می هد.

گفت وگو، امن ترین راه برای حل هر گونه مشکل یا اختلاف نظر برای ارتقای روابط متمایز ملت های ما است و زیارت اربعین گواه خوبی بر روابط میان ملت دو کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عراق: گروه های مسلح در مرز ایران خلع سلاح شدند

عراق: گروه های مسلح در مرز ایران خلع سلاح شدند