مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 12:452023-08-23سياسي

چرا اقتصاد دریا اهمیت دارد؟


ما در ایران بیش از 5800 کیلومتر سواحل اصلی، جزیره ای و رودخانه ای داریم، اما سهم بسیار پایینی در GDP ایران از حوزه کسب وکارهای دریایی است؛ به همین دلیل به تازگی به اهمیت اقتصاد دریامحور تاکید شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، شهریور ماه سال گذشته سیاست های کلی برنامه هفتم از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شد که در بند 11 آن به تحقق سیاست های کلی آمایش سرزمین با توجه به مزیت های بالفعل و بالقوه و اجرایی ساختن موارد برجسته آن با توجه ویژه بر دریا، سواحل، بنادر و آب های مرزی تاکید شد.

همچنین ابراهیم رییسی، رییس جمهوری آذرماه 1401 بخشنامه خط مشی ها و چارچوب کلان برنامه هفتم توسعه را ابلاغ کرد که در موضوعات کلیدی آن، به رشد اقتصادی عدالت محور با رویکرد ارتقای بهره وری با تأکید بر اقتصاد دریامحور اشاره شده، چرا که موضوعاتی مانند انرژی و ترانزیت یا اقتصاد دریامحور که موتور محرکه و کانون رشد اقتصادی و افزایش تولید هستند.

فرمانده معظم کل قوا ارتقاء همه جانبه توان رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروی دریایی و استمرار اقداماتی همچون دریانوردی در آبهای دوردست و بین المللی را لازم دانستند و گفتند: استفاده از فرصت دریا و ظرفیت های عظیم آن باید به فرهنگ عمومی در کشور تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اقتصاد دریا اهمیت دارد؟

چرا اقتصاد دریا اهمیت دارد؟