مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 09:252023-09-19اقتصادي

برداشت 300هزار کیلو زیره دربردسکن


زیره یک محصول استراتژیک و از گیاهان دارویی وصادراتی است که متاسفانه در بردسکن هنور روی فرآوری آن کار نشده است.

- مهدی مسروری در گفت وگو با خبرنگار فارس در بردسکن اظهار کرد: زیره سبز گیاهی دارویی وصادراتی است ودر زمره گیاهان کم آب طلب می باشد.

وی شرایط اقلیمی بردسکن را مناسب کشت این محصول نام برد  وافزود: اشتغال وایجاد فرصت های کاری ودرآمد زایی این محصول تولیدی بی نظیر است .

وی اشتغال ایجاد شده دربحث کاشت، داشت وبرداشت زیره را بطور مستقیم برای 1000نفردرشهرستان  وغیر مستقیم برای 2000نفر  نام برد.

مدیر جهاد کشاورزی ،  بردسکن را  دومین قطب تولید کننده زیره سبز در استان خراسان رضوی نام برد و گفت:  2500 هکتار از اراضی این شهرستان هرساله زیر کشت زیره سبز قرار می گرفت ولی در چند ساله اخیر به علت کمبود بارش های منطقه به حدود  750هکتار بصورت کشت آبی رسیده است.

  مسروری میزان برداشت زیره سبز را در شهرستان 300هزار کیلو گرم نام برد وگفت:  بطور متوسط از هر هکتار 400 کیلوگرم زیره سبز برداشت شده است  که ارزش اقتصادی زیره  برداشت شده بالغ بر 90میلیارد تومان  است .

مدیر جهاد کشاورزی بردسکن  با اعلام اینکه مجدانه پیگیر سرمایه گذار برای فر آوری روی این محصول در شهرستان هستیم افزود: متاسفانه در شهرستان بردسکن  برای فرآوری و بسته بندی و سرمایه گذاری ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 300هزار کیلو زیره دربردسکن

برداشت 300هزار کیلو زیره دربردسکن