مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 11:202023-09-15بين الملل

پیام دیدار رییس جمهور کره شمالی و پوتین برای غرب


شاید یکی از مهم ترین بخش های سفر رییس کره شمالی به روسیه، دیدار سران دو کشور در مرکز فضایی وستوچنی و بازدید کیم از مرکز مونتاژ موشکی بود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت: با شکست عملیات اوکراین موسوم به ضد حمله علیه روسیه ، دولت های غربی تصمیم گرفتند با قطع همکاری میان روسیه و متحدان سنتی اش به دنبال تضعیف این کشور باشند.

در این خط مشی سیاسی- امنیتی کشورهایی همچون ایران، چین، مصر و کره شمالی به فروش تسلیحات راهبردی به مسکو متهم می شوند و ذیل بخشی از رژیم تحریمی روسیه قرار می گیرند.

  به عبارت دیگر غربی ها سعی می کنند علت شکست خود را نه ناکارآمدی ارتش اوکراین یا سوءمدیریت فرماندهان ارشد، بلکه کمک کشورهای مستقل از روسیه القا کنند.

 دیگر هدف واشنگتن- بروکسل تشدید انزوای سیاسی دولت ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و به حاشیه راندن وسیع ترین کشور جهان است.

  در پاسخ به این سیاست، در هفته های اخیر روسیه میزبان رییس جمهور ترکیه، وزیران امور خارجه کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و به تازگی رییس کره شمالی بوده است.

همچنین مسکو با طرح ایده ارسال رایگان غلات به قاره آفریقا، کشورهای این منطقه را به شریک جدید مسکو در سازمان های بین المللی بدل کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام دیدار رییس جمهور کره شمالی و پوتین برای غرب

پیام دیدار رییس جمهور کره شمالی و پوتین برای غرب