مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 13:502023-09-05سياسي

ناترازی برق محصول نبود برنامه توسعه صنعتی است


ناترازی برق به معنای آنچه امروز در جامعه از آن یاد می شود محصول جانبی نداشتن یک برنامه توسعه صنعتی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، سومین کارگاه بررسی ابعاد برنامه تامین برق صنایع کشور با حضور جمعی از استادان دانشگاه و کارشناسان حوزه انرژی و صنعت برگزار شد، این نشست با سخنرانی اساتید دانشگاه آغاز شد و در پایان شرکت کنندگان پرسش های خود را طرح کردند.

در ابتدای این برنامه، سید دانیال آل هاشم، استاد دانشگاه در تشریح دلایل شکل گیری ناترازی برق گفت: ناترازی برق به معنای آنچه امروز در جامعه از آن یاد می شود محصول جانبی نداشتن یک برنامه توسعه صنعتی است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: البته این صحبت به معنای نفی اثر بخشی خانگی نیست اما روند دو سال اخیر نشان داد، فرهنگ سازی و جلب انگیزه مشترکان بخش خانگی می توان به راحتی زمینه کاهش مصرف برق این بخش را فراهم کند.

وی با اشاره به اثر نبود برنامه توسعه صنعتی در شکل گیری ناترازی برق گفت: عمده صنایع کشور ما در بخش بالا دست متمرکز شده اند ویژگی دیگر صنایع بالا دست انرژی بر بودن فعالیت هاست بر این اساس صنعت کشور ما عملاً یک صنعت انرژی بر است.

آل هاشم گفت: حال کشورهای دیگر پس از صنایع بالادستی خود به تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع میاندستی و پایین دستی اقدام می کنند تا از این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناترازی برق محصول نبود برنامه توسعه صنعتی است

ناترازی برق محصول نبود برنامه توسعه صنعتی است