مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 15 شهریور 1402 ساعت 16:302023-09-06پزشكي

کاهش مصرف گوشت و استخوان هایی که کمتر جوش می خورَد!


  در کشورهایی که گوشت بر سر سفره و میز غذا کمیاب است، شتاب زندگی همچنان هول ناک است: بیمارستان ها همچنان بی در و پیکر، خدمات اجتماعی و بهداشت در آنها کماکان به دور از تمدن امروزی و آسمانِ آینده را ابرهای تیره و تار دلهره و تشویش سیاه کرده است.

-    عصر ایران؛ مهدی مالمیر- زمانی از استاد دانشگاهی در رشته انسان شناسی پرسیدند: نخستین نشانه تمدن چیست؟ احتمالا دانشجویان انتظار داشتند استاد پاسخ گوید: سنگ آتش زنه یا ابداع چرخ، سنگ چخماخ و.

اما استاد در حالی که دستی به ریش انبوه اش می کشید گفت: اولین نشانه تمدن استخوانِ فردی است که جوش خورده است و در جایی در نزدیکی لائوس امروزی پیدا شده است.

  باز احتمالا دانشجویان با دهانی باز و علامت سوال بزرگی که بالای سرشان سبز شده بود، پرسیدند : چطور ممکن است استخوانی جوش خورده نخستین نشانه تمدن در جهان ما باشد؟!   استاد با خونسردی همیشگیِ یک انسان جهان دیده پاسخ داد: این استخوان ترمیم شده نشان می دهد که شخصی از این فرد مصدوم و استخوان شکسته مراقبت کرده، به جای نفله کردن و خوردن اش، او را به کول و دندان گرفته و به جای امنی برده، پرستاری کرده، آب به او نوشانده و از دانه ها و گیاهان و گوشت حیوانات به او نوشانده و خورانده در حالی که در جوامع نامتمدن، شکستن استخوان به بهای از کار افتادگی، عاجز شدن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش مصرف گوشت و استخوان هایی که کمتر جوش می خورَد!

کاهش مصرف گوشت و استخوان هایی که کمتر جوش می خورَد!