مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 08:552023-09-17بين الملل

اعتراض به دولت چک به دلیل حمایت نظامی از اوکراین


هزاران تن از حامیان یک حزب مخالف دولت جمهوری چک و طرفدار روسیه در پراگ دست به تجمع زدند تا علیه دولت راست میانه این کشور اعتراض و از مدیریت اقتصادی و حمایت نظامی از اوکراین انتقاد کنند.

- هزاران تن از حامیان یک حزب مخالف دولت جمهوری چک و طرفدار روسیه در پراگ دست به تجمع زدند تا علیه دولت راست میانه این کشور اعتراض و از مدیریت اقتصادی و حمایت نظامی از اوکراین انتقاد کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اعتراض روز شنبه توسط جنبش PRO برگزار شد؛ جنبشی که در پارلمان جمهوری چک نماینده ای ندارد و سیاست ملی گرایانه، حامی مسکو و ضد غرب اتخاذ کرده است.

خبرگزاری سی تی کی متعلق به جمهوری چک تعداد معترضان را 10 هزار نفر تخمین زده است و این آمار نسبت به اعتراضات مشابهی که سال گذشته میلادی به دلیل افزایش قیمت انرژی در اروپا برگزار شد، کمتر بوده است.

جیندریچ رایچل رهبر جنبش PRO در میدان ونسسلاس پراگ خطاب به معترضان گفت: ما امروز یک گام دیگر برداشتیم تا از راهی که به دولت آقای پتر فیالا، نخست وزیر جمهوری چک ختم می شود، خارج شویم.

او ضمن بیان اینکه دولت جمهوری چک باید هرگونه تلاش اوکراین جهت پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو را وتو کند، بیان کرد: آن ها عوامل قدرت های خارجی هستند که دستورات آن ها را انجام می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتراض به دولت چک به دلیل حمایت نظامی از اوکراین

اعتراض به دولت چک به دلیل حمایت نظامی از اوکراین