مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 21:302023-09-02سياسي

اروپایی ها برای خرید آب سنگین ما صف کشیده اند


سخنگوی سازمان انرژی اتمی ضمن تشریح دستاوردهای هستهای ایران در زمینههای مختلف از جمله در حوزه برق، کشاورزی و رادیودارو، گفت: مشتریان اروپایی هم برای خرید آب سنگین ما صف کشیده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، بهروز کمالوندی، معاون امور بین‎المللی، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی و سخنگوی این سازمان در گفت وگویی با خبرگزاری میزان درباره دلایل اهمیت صنعت هسته ای گفت: دلایل اهمیت صنعت هسته ای متعدد هستند؛ مهم ترین دلیل اینکه کشور دارنده این صنعت به لحاظ سطح و استاندارد، از لحاظ صنعتی ارتقاء قابل توجهی می یابد.

کمالوندی در بخشی از این گفت وگو با اشاره به اینکه در حوزه تکنولوژی های پیشرفته، هسته ای سرآمد است، توضیح داد: دلیل سرآمد بودن هسته ای نیز این است که استانداردهای هسته ای باید حدود 25 تا 30 درصد جلوتر از استانداردهای دیگر باشد، ضمن اینکه موضوع های ایمنی و امنیتی در هسته ای یک ضریب دستکم 1.

3 دارد؛ بنابراین اگر کشوری در زمینه هسته ای پیشرفت کند، پیشرفت در دیگر زمینه ها برایش اتفاق می افتد؛ به این معنا که اگر کشوری در صنعت هسته ای سانتریفیوژ یا رآکتور تولید کرده، دیگر می تواند سانتریفیوژهای مختلف یا رآکتورهای دیگر مانند برق عادی را تولید کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اروپایی ها برای خرید آب سنگین ما صف کشیده اند

اروپایی ها برای خرید آب سنگین ما صف کشیده اند