مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 18:452023-08-24اقتصادي

اشتغال و ارزآوری رهاورد آبزی پروری در گلستان


توجه به صنعت میگو در گلستان یکی از رویکردهای عملیاتی دولت سیزدهم است که علاوه بر اشتغال پایدار و ارزآوری موجب مانایی جمعیت در مناطق مرزی و ساحلی این استان کم برخوردار و صیانت بهینه از ذخایز آبزی دریای خزر می شود.

- استان گلستان- اعظم محبی: گلستان به سبب همجواری با دریای خزر و داشتن حدود 130 کیلومتر نوار ساحلی از استان های مستعد صنعت شیلات و آبزی پروری محسوب می شود که در سال های گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شده اما نیمه تمام است.

همجواری اراضی بایر و مراتع فقیر و غیرقابل کشت و زرع در حاشیه سواحل گلستان به ویژه در محدوده شهرستان گمیشان زمینه ایجاد مزارع و استخرهای پرورش آبزیان را فراهم کرده است که در همین راستا و از اواخر دهه 70 تاکنون بخشی از مراتع فقیر حاشیه سواحل خزر به صنعت پرورش میگو اختصاص یافته و در مجموع حدود هزار لاگون پرورش میگو به مساحت چهار هزار هکتار در دست بهره برداری است.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم و توجه ویژه به اقتصاد دریامحور و البته شیلات، موضوع ایجاد و تکمیل فاز دوم 6 هزار هکتاری میگو گمیشان در دستور کار قرار گرفت و بدون تشریفات رایج، فرایند ایجاد مزارع جدید آغاز شد.

اما در ادامه کار و پس از چند ماه تعلل از سوی شرکت پیمانکار -شرکت شهرک های کشاورزی- مقرر شده که کار از این شرکت گرفته شده و به قرارگاه ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال و ارزآوری رهاورد آبزی پروری در گلستان

اشتغال و ارزآوری رهاورد آبزی پروری در گلستان