مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 17:052023-09-04بين الملل

اهداف جنگی پوتین چیست و چگونه آن ها را نهادینه کرده است؟


پوتین به مردم روسیه می گوید که این کشور مورد حمله ناتو قرار گرفته است و مسکو نمی تواند همزمان ببازد و زنده بماند و تا می تواند قصد دارد از حمله و تجاوز به خاک اوکراین به عنوان یک جنگ میهنی یاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران؛ اهداف روسیه در اوکراین را می توان از دریچه آخرین سند سیاست خارجی روسیه که در 31 مارس 2023 منتشر شد، بررسی کرد.

در آن سند، مسکو دیدگاهی از جهان ارائه می کند که در آن کمپین طولانی مدتِ محدود کردن و مقابله با قدرت و نفوذ ایالات متحده در سطح جهانی و عقب راندن غرب به رهبری ایالات متحده را آغاز کرده است و بر اساس متن آن برنامه های بلندمدت کرملین شامل هم سویی و هدایت سایر کشورهای آسیب دیده از هژمونی ایالات متحده، برای دستیابی به چیزی شبیه به تغییر شکل کامل نظم جهانی است.

سند اخیر با توجه به شرایط جنگی، حمله و تجاوز آشکار روسیه به خاک اوکراین، به سختی به اوکراین اشاره می کند، اما در دیگر لفاظی های روسیه شکی باقی نمی گذارد که اوکراین میدان نبرد و دقیقا همان جایی است که روسیه به دنبال پیشبرد دیدگاه جهانی خود است.

در حالی که هنوز مشخص نیست پیروزی در اوکراین برای روسیه چه معنایی دارد، اظهارات رسمی مقامات روس نشان می دهد که کرملین همچنان قصد دارد به اهداف دیرینه خود یعنی اوکراینی که وابسته به روسیه است و غربی که سیطره روسیه ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهداف جنگی پوتین چیست و چگونه آن ها را نهادینه کرده است؟

اهداف جنگی پوتین چیست و چگونه آن ها را نهادینه کرده است؟