مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 5 شهریور 1402 ساعت 08:052023-08-27سياسي

زنگ خطر برای سرعت رشد علمی ایران به صدا درآمد


عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: در سال های اخیر به خاطر حمایت های کمتری که از دانشگاه ها و دیگر مراکز تولید علمی صورت گرفته، رشد تولید علم در مقایسه با کشورهای منطقه و همجوار به خطر افتاده است و این زنگ خطری برای مهاجرت نخبگان و اساتید است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، روح الله متفکرآزاد امروز در پنجمین کنگره قارچ شناسی ایران، اظهار کرد: دانشگاه تبریز در رتبه بندی های اخیر جهانی در تولید علم و فناوری جزو 5 دانشگاه برتر ایران است.

عضو هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بعد از انقلاب، تولید علم و فناوری و رشد علمی در همه شاخص ها توسعه و رشد یافته است، افزود: در تولید علم و فناوری و توسعه و رشد علم در کشورمان، باید به دو مقوله حکمرانی تولید علم و فناوری و حکمرانی علمی با توجه به نیاز کشورمان در بخش های مختلف توجه ویژه ای صورت گیرد.

 نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو در مجلس در بخش دیگر سخنان خود حکمرانی علمی و دانش را برای اداره کشور ضروری دانست و افزود: سر ریز تولید علم و فناوری در کشور باید با توجه به نیازهای کشورمان در حوزه های مختلف و برای رشد و شکوفایی کشورمان بکار گرفته شود.

متفکرآزاد، در ادامه با بیان اینکه بعد از انقلاب با وجود تحریم ها، مشکلات اقتصادی، مالی و نداشتن تکنولوژی پیشرفته، رشد علمی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زنگ خطر برای سرعت رشد علمی ایران به صدا درآمد

زنگ خطر برای سرعت رشد علمی ایران به صدا درآمد