مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 18:452023-08-29بين الملل

حضور قابل توجه ایران در نهادهای بین المللی


موج مخالفت مردم لیبی با هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و حضور پررنگ ایران در عرصه های بین المللی طی سال های اخیر از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

- خبرگزاری مهر ، گروه بین الملل: اعلام خبر برگزاری نشست مشترک میان وزرای خارجه رژیم صهیونیستی و لیبی باعث شده توجه تحلیلگران به عملکرد مسئولان این کشور در زمینه عادی سازی روابط با تل آویو در کنار فساد مالی آنها و غارت منابع ملی مردم لیبی جلب شود.

عبدالباری عطوان تحلیلگر مطرح جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم درباره لیبی و رژیم صهیونیستی نوشت: دولت لیبی درباره بی اطلاعی خود نسبت به نشست وزیر خارجه این کشور و همتای صهیونیستی اش صادق نیست.

اگر این طور است چرا دولت لیبی فرار وزیر خارجه این کشور به ترکیه را تسهیل کرد؟ نظام حاکم در لیبی بعد از سرنگونی معمر القذافی، از حمایت نیکولا سارکوزی رییس جمهور اسبق فرانسه که صهیونیست بودنش کاملاً مشخص است، برخوردار بوده است.

این در حالیست که نوادگان عمر مختار رهبر تاریخی لیبی به خیابان ها آمده و از زمان شنیدن خبر برگزاری این نشست با در دست داشتن پرچم های فلسطین حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حضور قابل توجه ایران در نهادهای بین المللی

حضور قابل توجه ایران در نهادهای بین المللی