مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 3 شهریور 1402 ساعت 16:502023-08-25سياسي

ثبت نشان جغرافیایی پسته رفسنجان در سوییس


فرماندار رفسنجان از رونمایی نشان جغرافیایی پسته به نام رفسنجان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: این نشان در کشور سوییس به ثبت رسیده است.

-    به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از دانشجو، حسین رضایی در نشست خبری از رونمایی نشان جغرافیایی پسته به نام رفسنجان در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: ثبت این نشان به علت اینکه در کشور سوییس باید به ثبت می رسید، طول کشید و در نهایت این نشان به نام رفسنجان ثبت شد.

حسین رضایی گفت: رونمایی از نشان جغرافیایی پسته به نام رفسنجان در جشن ملی پسته که در اواخر شهریور برگزار می شود، صورت خواهد گرفت.

او افزود: در دو سال گذشته رفسنجان به دلیل خشکسالی های متوالی فاقد محصول کشاورزی و درآمد اقتصادی بود، زیرا وضعیت اقتصادی رفسنجان به پسته گره خورده است.

وی اظهار داشت: اما امسال نسبت به سال های گذشته رفسنجان محصول پسته خوبی دارد و با توزیع گازوییلی که در شهرستان انجام گرفت از بروز خسارت سرمازدگی پسته جلوگیری شد، در حالی که بعضی از شهرستان های پسته خیز تا 70 درصد محصول شان بر اثر سرمازدگی از بین رفت.

او بیان کرد: در صورت احداث پنل های خورشیدی با سرمایه گذاری حدود دو میلیارد تومانی در هر چاه موتور کشاورزی، کمبود برق چاه های کشاورزی جبران می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نشان جغرافیایی پسته رفسنجان در سوییس

ثبت نشان جغرافیایی پسته رفسنجان در سوییس