مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 09:502023-09-19اقتصادي

راندمان نیروگاه ها افزایش می یابد


جایگزینی نیروگاه های با راندمان پایین با نیروگاه های با راندمان بالا از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفته و در آخرین خبرها نیز اعلام شده که ارتقای توان و راندمان نیروگاهی در 60 نقطه اجرایی می شود.

- جایگزینی نیروگاه های با راندمان پایین با نیروگاه های با راندمان بالا از ابتدای دولت در دستور کار قرار گرفته و در آخرین خبرها نیز اعلام شده که ارتقای توان و راندمان نیروگاهی در 60 نقطه اجرایی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در حال حاضر سهم تولید گاز در تولید برق کشور قابل توجه است به طوری که حدود 82 درصد از برق نیروگاه های حرارتی کشور در سال 1400 توسط گاز و مابقی توسط سوخت مایع تولید شده، به عنوان مقایسه در کشور آمریکا در سال 2021 حدود 36 درصد از برق تولیدی نیروگاه های حرارتی با گاز طبیعی و یک درصد توسط سوخت مایع و مابقی توسط زغال سنگ تولید شده است.

وجود منابع عظیم گاز درکشور ما و ایجاد زیرساخت های عظیم و پرهزینه انتقال گاز درتقریبا کل کشور به طوری که قریب به اتفاق نیروگاه ها متصل به شبکه انتقال گاز هستند و در هر نقطه از کشور که احداث نیروگاه جدیدی برنامه ریزی شود تامین گاز آن با هزینه اندک قابل انجام است این فرصت مغتنم را برای صنعت برق کشور ایجاد کرده است که توسعه ظرفیت نیروگاه های کشور را در آینده برمبنای نیروگاه های سیکل ترکیبی راندمان با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راندمان نیروگاه ها افزایش می یابد

راندمان نیروگاه ها افزایش می یابد