مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 15:252023-09-01اقتصادي

مرمت بازار تاریخی ساوه آغاز شد


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه گفت: مرحله جدید مرمت بازار تاریخی ساوه با هفت میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده، آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، رضا ایاز با اشاره به آغاز مرمت بازار تاریخی ساوه، اظهار کرد: در این مرحله اصلاح و مرمت قستهای فرسوده و بخشی از سقف راسته بازار و همچنین کاهگل و اندود تیمچه نبوی زاده انجام می شود.

وی اضافه کرد: مرمت بازار تاریخی ساوه از چند سال گذشته آغاز شده که امسال اعتبار تخصیص آن با بیش از 2 برابر از سه میلیارد ریال پارسال به هفت میلیارد ریال رسیده است.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ساوه با بیان اینکه بازار تاریخی ساوه متعلق به دوره صفوی است، اضافه کرد: به علت قدیمی بودن کانل تاسیسات زیرساختی از جمله شبکه توزیع برق، آب و گاز کف بازار بهسازی کف و کانال برای جلوگیری از حوادث احتمالی ضروری است.

ایاز گفت: مقرر بود شهرداری ساوه در راستای مسوولیت های اجتماعی خود نسبت به این مهم اقدام کند که علی رغم تلاش های صورت گرفته تاکنون این برنامه اجرا نشده است.

به گفته وی مجموعه تاریخی بازار ساوه مربوط به دوره صفوی است، امتداد این بنا از شمال به خیابان امام خمینی (ره) و از جنوب در میدان ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت بازار تاریخی ساوه آغاز شد

مرمت بازار تاریخی ساوه آغاز شد