مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 11:012023-09-04اجتماعي

مشاهده پلنگ برای سومین بار در کوه هوا لامرد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، حمزه برومند فر از مشاهده یک قلاده پلنگ که به تازگی تصاویری از آن به دست آمده است خبر داد و افزود: این موضوع نشان می دهد قلمرویی وسیع در اختیار پلنگ قرار دارد.

به گفته رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد در پی نصب دوربین تله در نقاط مختلف منطقه کوه هوا چندین ماه پیش پلنگ مشاهده شده و در هفته گذشته نیز این دومین بار است که بار در نقطه ای دیگر در این زیستگاه بی نظیر شاهد ثبت تصویری زیبا از این گونه با ارزش هستیم.

وی ادامه داد: این یک خبر خوب برای طبیعت دوستان و حافظان این شهرستان و کوه هوای علامرودشت (لامرد) است.

برومند فر اظهار امیدواری کرد: با ثبت این گونه ارزشمند در این زیستگاه عالی شاهد ثبت گونه های دیگر و زاد آوری گونه باارزش پلنگ باشیم.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان لامرد اضافه کرد: کوه هوا به دلیل پتانسیل بالا از لحاظ تعداد گونه های حیات وحش زیستگاه عالی و بالقوه برای پلنگ ایرانی است، این راهم باید مد نظر قرار داد که این گونه و دیگر گونه های موجود در این منطقه به خاطر وجود دام های اهلی، سگ های گله و شکارچیان گاه در معرض خطر قرار دارند.

وی ادامه داد: می طلبد در این خصوص برنامه های جدی و آموزش های بیشتری به جامعه محلی داده شود که در صورت مواجه شدن با این گونه چه عکس العملی داشته باش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشاهده پلنگ برای سومین بار در کوه هوا لامرد

مشاهده پلنگ برای سومین بار در کوه هوا لامرد