مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 10:252023-08-24بين الملل

دومین تلاش کره شمالی برای پرتاب موشک ماهواره بر شکست خورد


کره شمالی امروز (پنجشنبه) با اشاره به آنچه «خطا در سیستم انفجار اضطراری در حین سومین مرحله پرواز» خواند، گفت که دومین تلاشش برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی با شکست مواجه شده است.

- کره شمالی امروز (پنجشنبه) با اشاره به آنچه خطا در سیستم انفجار اضطراری در حین سومین مرحله پرواز خواند، گفت که دومین تلاشش برای پرتاب یک ماهواره جاسوسی با شکست مواجه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خبرگزاری مرکزی کره موسوم به کی سی ان ای گزارش داد که پیونگ یانگ ماهواره جاسوسی مالیگیونگ-1 (Malligyong-1) را بر روی نوع جدیدی از موشک به نام کولیما-1 (Chollima-1) نصب کرد، اما به دلیل مشکلی که مسئله بزرگی از نظر قابلیت اطمینان موتورها نیست شکست خورد.

براساس گزارش کی سی ان ای، آژانس ملی هوافضای کره شمالی قصد دارد علت نقص سیستم انفجار اضطراری را بررسی کند و بار دیگر تلاش کند یک ماهواره را در ماه اکتبر در مدار قرار دهد.

پرتاب جدید یک موشک ماهواره بر از ایستگاه پرتاب ماهواره سوها انجام شد؛ تقریبا سه ماه پس از آنکه اولین پرتاب ماهواره جاسوسی پیونگ یانگ در اواخر ماه مه با شکست انجام شد.

یک ماهواره جاسوسی از جمله سیستم های تسلیحاتی با فناوری پیشرفته است که کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در کنگره مهم حزب در سال 2021 قول توسعه آن را به همراه یک موشک بالستیک قاره پیما با سوخت جامد و یک زی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین تلاش کره شمالی برای پرتاب موشک ماهواره بر شکست خورد

دومین تلاش کره شمالی برای پرتاب موشک ماهواره بر شکست خورد