مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 12:202023-09-03اقتصادي

پرداخت وام نوسازی بافت فرسوده متوقف شد؟


مدیر عامل سازمان نوسازی شهر تهران به بخش نامه جدید بانک مرکزی اشاره کرد و گفت: دیگر وام 18 درصدی برای نوسازی بافت فرسوده داده نمی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اجتماعی فارس، بخشنامه ای  به تازگی از سوی بانک مرکزی ابلاغ شده و  نشان می دهد، که دیگر به  بافت های فرسوده که مهم ترین جبهه تامین مسکن در شهرها هستند،وام نوسازی با سود پایین داده نمی شود.

بانک مرکزی در ماه جاری، در بخشنامه ای اعلام کرد: شورای پول و اعتبار در راستای حمایت از گروه های کم درآمد جامعه صرفا سقف فردی تسهیلات پروژه های حمایتی مسکن در تمامی شهرهای کشور را به صورت یکسان به مبلغ 550میلیون تومان افزایش داد.

در این بخشنامه که هدف از آن رفع ابهام بانک های عامل پرداخت کننده تسهیلات قانون جهش تولید مسکن درج شده، تاکید شده است: با درنظرگرفتن محدودیت منابع بانکی و هدف قانون گذار (کمک به خانه دار شدن فاقدین مسکن)، کلیه مصوبات شورای پول و اعتبار در این راستا از جمله کاهش نرخ سود تسهیلات بانکی و افزایش سقف تسهیلات یاد شده صرفا شامل پروژه های حمایتی مسکن که زمین آن توسط وزارت راه و شهرسازی تامین و به متقاضیان عرضه می شود بوده و پروژه های خود مالک شهری/ روستایی، مشمول افزایش سقف و کاهش نرخ سود تسهیلات مذکور نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پرداخت وام نوسازی بافت فرسوده متوقف شد؟

پرداخت وام نوسازی بافت فرسوده متوقف شد؟