مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 15:502023-08-23بين الملل

پیشتازی «بریکس» بر «جی 7»؛ دلارزدایی در دستور کار است


تاکید گروه بریکس بر پایین آوردن دلار از اریکه قدرت جهانی و تلاش آمریکا برای بدبین کردن یمنی ها به جنبش انصارالله یمن از محورهای مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

- گروه بین الملل : برگزاری نشست گروه بریکس با محوریت موضوعات اقتصادی به ویژه جایگزین کردن یک ارز واحد به جای دلار در تبادلات تجاری باعث شده نظر تحلیلگران به سمت این گروه و تلاش برای تبدیل شدن به یک قدرت اقتصادی جهانی جلب شود.

روزنامه رأی الیوم در مقاله ای در خصوص گروه بریکس نوشت: بریکس از زمان تأسیس آن در سال 2009 تلاش کرده است تبدیل به یک قدرت اقتصادی جهانی شود.

با وجود تمام مشکلات و موانعی که پیش روی این گروه است، بریکس توانسته خود را به عنوان یک قدرت جهانی به دنیا بشناساند به همین دلیل یکی از موضوعات اصلی که در نشست این گروه بررسی می شود تعیین و ایجاد یک ارز بین المللی واحد است.

سخنان محمد الجدعان وزیر دارایی عربستان در نشست دافوس مبنی بر اینکه ریاض استفاده از ارزهایی به غیر از دلار آمریکا را بررسی می کند بیانگر وجود نوعی شورش مقابل سیاست های دلارهای نفتی است.

در مقابل نیز بانک ایران از تلاش برای استفاده از ارزهای داخلی در تعاملات تجاری خود با طرف روسی برای کنار زدن دلار سخن می گوید و ترکیه و امارات نیز در همین مسیر حرکت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشتازی «بریکس» بر «جی 7»؛ دلارزدایی در دستور کار است

پیشتازی «بریکس» بر «جی 7»؛ دلارزدایی در دستور کار است