مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 08:152023-09-17سياسي

ماجرای 5 ساز شکسته که با نابلدی به ایران نرسید


خبر اخراج 40 نوازنده از ارکستر سمفونیک تهران یکی از پر سر و صداترین اخبار موسیقی در چند ماه اخیر بود؛ اتفاقی که هر چند حرف و حدیث های بسیاری در پی داشت اما در نهایت با دستور فوری وزیر ارشاد برای بازگشت این 40 نفر به نظر می رسد که ختم به خیر شد.

- مهدی کلانتری (مایستر کنترباس ارکستر سمفونیک)، ماکان خوی نژاد (مایستر ویلنسل)، پژمان اختیاری (نوازنده آلتو) و رامین براتی (نوازنده ترومبون) به عنوان نمایندگان نوازندگان اخراج شده که جلسه ای را نیز یا وزیر فرهنگ برگزار کرده بودند، حالا طی نشستی در خبرگزاری ایسنا درباره آنچه تا کنون به آنها گذشته است، صحبت کرده اند.

این گفتگوی مفصل را در ادامه می خوانید: من دوست دارم در درجه اول یک روایتی داشته باشیم از اتفاقاتی که در این مدت برای ارکستر سمفونیک افتاد؛ بیایید کمی مبسوط تر درباره این ماجرا صحبت کنیم.

قضیه آزمون از نوازندگان چه بود و چه اتفاقی افتاد؟ مهدی کلانتری: شاید بهتر باشد به سال 1398 برگردیم؛ وقتی که آقای منوچهر صهبایی (رهبر میهمان ارکستر) یکسری مسائل داخلی ارکستر را به صورت علنی بدون هماهنگی با بنیاد رودکی و حتی نوازندگان روی صحنه اجرا مطرح کرد.

او اول کنسرت خطاب به مردم گفت: رهبری که قبل از من بوده از ایران فرار کرده و من الان به جای ایشان آمده ام و با یک حال بدی هم آمده ام! او به شهر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای 5 ساز شکسته که با نابلدی به ایران نرسید

ماجرای 5 ساز شکسته که با نابلدی به ایران نرسید