مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 11:252023-08-28اقتصادي

شیوه تخصیص ارز خودروسازان تغییر نکرد


معاون وزیر صمت در نامه ای به رییس شورای رقابت اعلام کرد که تغییری در تخصیص ارز خودروسازان به وجود نیامده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، منوچهر منطقی معاون صنایع حمل و نقل وزیر صمت در نامه ای به شورای رقابت اعلام کرد، تغییری در تخصیص ارز خودروسازان به وجود نیامده و نگرانی از این بابت نیست.

در این نامه خطاب به سید محمدرضا سید نورانی رییس شورا و مرکز ملی رقابت آمده است: عطف به نامه شماره 1312-1002 ص مورخ 1403/05/30 عنوان رییس جمهور در خصوص ادعای افزایش قیمت ها در دو بازار ارز و خودرو توضیحات لازم را در ارتباط با این موضوع و تنویر افکار اعضای آن شورا به شرح ذیل به استحضار می رساند.

1.

نامه شماره 779189 مورخ 1202/05/31 مدیرکل محترم دفتر صنایع خودرو در خصوص خودروهای مونتاژی موضوع فصل (98) بوده که تا کنون نیز از محل ارز غیر از نیما، نظیر تهاتر، صادرات و ارز اشخاصی استفاده می شد.

لذا تغییر خاصی در این خصوص به وجود نیامده است؛ ضمن اینکه در این نامه بر ترجیح استفاده از ارزهای صادراتی تاکید شده است که باقی سایر محل های تأسیس ارز نمی باشد.

2.

در چهار ماهه نخست سال جاری حدود 376 هزار دستگاه خودروی سواری در کشور تولید شده است که در مقایسه با تولید 297 هزار دستگاه در سال گذشته، رشد 27 درصدی را نشان می دهد، این در حالی است که کل تولیدات خودرویی کشور در همین مدت 443 ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیوه تخصیص ارز خودروسازان تغییر نکرد

شیوه تخصیص ارز خودروسازان تغییر نکرد