مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 07:452023-08-26پزشكي

نکاتی درباره تغذیه پیاده روی اربعین


افرادی که قصد پیاده روی اربعین دارند از پرخوری و در هم خوری و خوردن غذاهای سنگین، چرب و پُرادویه خودداری و در صورت امکان بیشتر غذاهای آبکی مثل سوپ و آش استفاده و از مصرف نوشیدنی های کافیین دار مانند چای پررنگ و قهوه پرهیز کنند.

- ایسنا/لرستان یک متخصص تغذیه گفت: افرادی که قصد پیاده روی اربعین دارند از پرخوری و در هم خوری و خوردن غذاهای سنگین، چرب و پُرادویه خودداری و در صورت امکان بیشتر غذاهای آبکی مثل سوپ و آش استفاده و از مصرف نوشیدنی های کافیین دار مانند چای پررنگ و قهوه پرهیز کنند.

بهناز ملاوردی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: خوردن نوشیدنی هایی مانند شربت های سکنجبین و خاکشیر، آب لیمو، آلبالو، بیدمشک، گلاب، تخم شربتی و تخم خرفه از گرمازدگی جلوگیری می کند.

وی ادامه داد: اضافه کردن مقدار کمی آب لیمو یا سرکه به آب می تواند به رفع تشنگی شما کمک کند، همچنین اسپری کردن گلاب به سر و صورت و شست و شوی سر و گردن و سینه با آب خنک یا گلاب نیز در پیشگیری از بروز گرمازدگی تأثیر زیادی دارد.

ملاوردی با اشاره به این که در پیاده روی اربعین فعالیت بدنی عملاً زیاد می شود تصریح کرد: افرادی که به این مقدار فعالیت عادت ندارند، قبل از سفر فعالیت بدنی خود را زیاد کنند و بعد از بازگشت از سفر نیز حتماً به ورزش ادامه دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نکاتی درباره تغذیه پیاده روی اربعین

نکاتی درباره تغذیه پیاده روی اربعین