مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 10:352023-09-12پزشكي

هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در استان بوشهر توزیع شد


معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: از اواسط شهریورماه تاکنون بیش از هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه های استان بوشهر توزیع شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، یحیی رضایی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: توزیع واکسن آنفولانزای خارجی تولید هلند و فرانسه از نیمه نخست شهریور در داروخانه های استان آغاز شده است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به توزیع بیش از هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در داروخانه های استان بوشهر گفت: اکنون تزریق واکسن های هلندی و فرانسوی برای سنین 6 ماه به بالا مورد تأیید است.

رضایی بابیان اینکه بهترین زمان تزریق واکسن آنفولانزا از شهریور تا آبان است، گفت: در صورت تزریق نکردن واکسن در زمان مناسب، تزریق آن تا پایان آذر و حتی دیرتر نیز بخصوص در افراد پرخطر توصیه می شود.

وی گفت: بهتر است تمام افراد بالای 6 ماه واکسن آنفولانزا را تزریق کنند، ولی در صورت کمبود کودکان 6 ماه تا 5 سال، بزرگ سالان بالای 50 سال، افراد دارای بیماری زمینه ای ریوی، قلبی، کبدی، خونی، دیابت، متابولیک و عصبی، افراد دارای نقص سیستم ایمنی و بیماران پیوندی، زنان باردار یا افرادی که قصد بارداری در فصول سرد سال را دارند، سالمندان ساکن در خانه سالمندان و افراد بسیار چاق با شاخص توده بدنی (BMI) بالای 40 د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در استان بوشهر توزیع شد

هفت هزار دُز واکسن آنفولانزا در استان بوشهر توزیع شد