مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 21:102023-09-13اقتصادي

کاهش 66درصدی میزان آورد رودخانه ها در استان اردبیل


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره کاهش چشم گیر پوشش سطح برف در ارتفاعات و افزایش متوسط دما در استان گفت: میزان جریان و آورد رودخانه ها در استان 66 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و 80 درصد نسبت به بلند مدت کاهش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی آب منطقه ای استان اردبیل، علی حیدری در جلسه مدیریت مصرف آب بخش کشاورزی اظهار کرد: راه اندازی ایستگاه پمپاژ سربند برای مدیریت آب های خروجی از کشور اقدام مهمی بوده و این مقدار آب که در طول 50 سال گذشته از کشور خارج می شد که با احداث ایستگاه پمپاژ سربند به شبکه آبیاری و زهکشی مغان تزریق شد تا بخشی از کمبودها را جبران کند.

کشاورزان از کشت زود هنگام پاییزه در مغان خودداری کنند وی افزود: با توجه به تغییرات گسترده اقلیمی و کاهش چشمگیر آورد رودخانه ارس، کشاورزان از کشت زود هنگام پاییزه و کشت دوم در شبکه های آبیاری مغان و خداآفرین خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با تاکید بر اینکه افزایش بهره وری آب در بخش کشاورزی نیازمند همکاری همه جانبه دستگاه های دخیل است، بیان کرد: رعایت الگوی کشت و جلوگیری از کشت محصولات پرآب بر و خارج از برنامه وظیفه ای است که برای دستیابی به آن باید دستگاه های اجرایی، قضایی و انتظامی پای کار باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 66درصدی میزان آورد رودخانه ها در استان اردبیل

کاهش 66درصدی میزان آورد رودخانه ها در استان اردبیل