مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 15:152023-09-02اقتصادي

خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری


شهرکرد_رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: سرمازدگی سالانه بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومان خسارت به باغات استان وارد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین برزگر ظهر شنبه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: دو اتفاق در باغات استان در حال وقوع است، اول مسئله سرمازدگی که سالانه بین 2 تا 3 هزار میلیارد تومان خسارت به باغات استان وارد می کند.

وی افزود: در 10 سال گذشته متوسط با قیمت روز، بیش از 20 هزار میلیارد تومان خسارت سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری در خصوص دومین اتفاقی که در باغات استان در حال رقم خوردن است، ادامه داد: از دهه 70 که توسعه باغات در استان آغاز شد، در حال حاضر در انتهای عمر اقتصادی باغات در استان قرار داریم لذا حذف و جایگزینی باغات بادام در دست اقدام قرار گرفت.

برزگر عنوان کرد: این دو اتفاق باعث شد ارقامی که برای جایگزینی باغات خصوصاً باغات فرسوده و اصلاح باغات درجه 2 در استان با آن مواجه هستیم نیازمند چاره اندیشی باشد.

وی خاطرنشان کرد: به همین دلیل با همکاری مسئول تحقیقات باغبانی کشور و پژوهشکده میوه های معتدل و سردسیری ثمردهی 60 رقم تجاری و ژنوتیب های امیدبخش بادام در طرح مقایسه و بررسی سازگاری این ارقام در شهرستان بن و به صورت همزما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری

خسارت 3 هزار میلیارد تومانی سرمازدگی به باغات چهارمحال و بختیاری