مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 10:402023-08-31پزشكي

نقش تغذیه در سلامت پوست و مو/ تغذیه مهم تر از محصولات آرایشی


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در خصوص نقش تغذیه در سلامت پوست و مو، توضیحاتی داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رضا همایونفر، در برنامه ضربان شبکه سلامت سیما، گفت: برخلاف تصور عامه، تأثیر تغذیه سالم بر سلامت پوست و مو بسیار مهم تر از اثرات محصولات آرایشی و بهداشتی بر این اعضاست زیرا کیفیت خونی که به این اندام ها می رسد، تعیین کننده سلامت این دو عضو است.

همچنین تغذیه مناسب می تواند سرعت ریزش مو را در افرادی که به صورت ژنتیکی مبتلا به ریزش مو هستند، کم کند و در افرادی که استعداد ژنتیکی ریزش مو را ندارند، متوقف کند.

این متخصص تغذیه افزود: پوست و مو بعد از گلبول های قرمز خون سریع ترین سرعت تکثیر را در بین قسمت های مختلف بدن دارا هستند و تغذیه مهم ترین عامل مؤثر بر روی سرعت رشد این دو عضو محسوب می شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای داشتن پوست و موی سالم نیاز به مصرف مکمل هاست؟، گفت: مصرف کافی و مناسب از مواد غذایی چون: گوشت، مرغ، سویا، میوه ها و سبزیجات برای تضمین سلامت پوست و مو کافی است و نیازی به استفاده خودسرانه از مکمل ها و ویتامین های موجود در بازار نیست.

این متخصص تغذیه توضیح داد: نیمی از هر وعده غذایی باید متشکل از: سبزیجات، یک چهارم غلات و لبنیات و یک چهارم از انواع گوشت ها باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تغذیه در سلامت پوست و مو/ تغذیه مهم تر از محصولات آرایشی

نقش تغذیه در سلامت پوست و مو/ تغذیه مهم تر از محصولات آرایشی