مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 13 شهریور 1402 ساعت 13:002023-09-04اقتصادي

گره کور نیروگاه ذغال سنگ در ایران چگونه باز می شود؟


طرح توسعه 5000 هزار مگاواتی نیروگاه های ذغال سوز، با نیروگاه ذغال سنگ طبس به عنوان اولین نیروگاه طراحی شده بر پایه سوخت ذغال از سال 1387 کلید خورد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، ذغال سنگ سهم ویژه ای در سبد سوخت نیروگاهی دنیا دارد و 36 درصد از برق جهان باوجود شعارزدگی تولید برق پاک، همچنان بر پایه سوزاندن ذغال تولید می شود؛ با این وجود، سهم ذغال سنگ در تولید برق نیروگاه های ایران، صفر مطلق است و باوجود تلاش ها برای ساخت این مدل نیروگاهی در کشور همچنان هیچ واحد تولید برقی از ذغال برای تولید انرژی استفاده نمی کند.

این مسئله در شرایطی رخ می دهد که در منطقه طبس ذخیره 1.

7 میلیارد متر مکعبی ذغال سنگ وجود دارد و با توجه به نیاز سالانه 2 میلیون تن ذغال سنگ برای راه اندازی یک نیروگاه 650 مگاواتی در طول یک سال، ظرفیت فعلی نیاز 5000 مگاوات نیروگاه ذغال سوز را به مدت 110 سال را دارد.

* نگاهی به روند ساخت نیروگاه ذغالسنگ طبس اگر از سیاست مشت نمونه خروار استفاده کنیم، توسعه نیروگاه های ذغال سوز در کشور مشابه تجربه ساخت نیروگاه ذغال سنگ 650 مگاواتی طبس است.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط مجری طرح نیروگاه طبس، این نیروگاه 650 مگاواتی که فرآیند ساخت آن از سال 1387 کلید خورد و مقرر بود این پروژه در بخش تجهیزات اصلی EP با تامین مالی کشور چین به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گره کور نیروگاه ذغال سنگ در ایران چگونه باز می شود؟

گره کور نیروگاه ذغال سنگ در ایران چگونه باز می شود؟