مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 12:552023-09-08سياسي

یوم الله 17 شهریور برآمده از دل اربعین ها است


سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان گفت: یوم الله 17 شهریور برآمده از دل اربعین ها بوده و مبنای فکری آن نیز در قیام 15 خرداد 1342 رقم خورده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد جلایی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه رشت با گرامیداشت سالروز تاریخی 17 شهریور و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: امام خمینی (ره) در جریان تاریخی انقلاب اسلامی ایران حقیقت چهره روشنفکران عصر پهلوی را آشکار کرد.

وی با بیان اینکه با قیام امام راحل در سال 42 جمع کردن بنیان شاهنشاهی در ایران جرقه خورد، افزود: در ماه رمضان سال 57 پیام 8 ماده ای با معنویت در جامعه پیوست خورد.

جلایی ادامه داد: مردم در 16 شهریور سال 57 در میدان آزادی امروزی تجمعی با سخنرانی آیت الله بهشتی داشته و در همان روز با بنرها و دست نوشت هایی اعلام کرده بودند که از این پس نام این میدان، میدان آزادی است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان با اشاره به اینکه در 17 شهریور سال 57 مردم بی دفاع ایران به خاک و خون کشیده شدند، تصریح کرد: یوم الله 17 شهریور برآمده از دل اربعین ها است و مبنای فکری آن نیز در قیام 15 خرداد 1342 بوده است.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) همواره نهضت انقلابی مردم را همراه با دستی غیب و الهی می دانستند، گفت: غیب و غیب باوری در نهضت الهی و جمهوری اسل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یوم الله 17 شهریور برآمده از دل اربعین ها است

یوم الله 17 شهریور برآمده از دل اربعین ها است