مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 14:402023-08-28فرهنگي

تعجب مدیر موزه ملی از لغو ناگهانی نمایشگاه هگمتانه


مدیر موزه ملی ایران در پی لغو ناگهانی نمایشگاه آثار سیمین و زرین هگمتانه و برگشت آثار به موزه ملی گفت: ما هم از این اتفاق متعجبیم و در جریان نبودیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، چند روز پیش همزمان با سفر ارزیاب یونسکو به ایران برای بررسی پرونده ثبت جهانی هگمتانه، 11 عدد شیء زرین و سیمین در موزه هگمتانه همدان به نمایش گذاشته شد آثاری که در همکاری مشترک اداره کل میراث فرهنگی استان همدان با موزه ملی ایران و تلاش های میلاد وندایی باستان شناس استان همدان در قالب نمایشگاهی برپا شد تا نشان دهنده اهمیت آثار هگمتانه باستان باشد.

چون این 11 شیء آثاری بودند که سال 1336 از شهرهای مختلف همدان خریداری شده بودند و از آنجا که این استان، در آن سال ها موزه نداشت، به مخزن موزه ملی ایران تحویل داده شده بود.

ریتون طلایی هخامنشی ، سر ستون هخامنشی ، کاسه زرین با نقوش گیاهی ، دستبند طلا با نقش قوچ ، خنجر طلایی ، دستبند زرین با نقش شیر هخامنشی ، ظرف نقره آمفورای سیمین ، جام نقره آمفورای سیمین ، بشقاب نقره سیمین و بشقاب زراندود سلطنتی از جمله این آثار بودند که برای نمایش موقت در موزه هگمتانه به همدان منتقل شدند.

مجموعه سیمین و زرین منسوب به همدان سالهای سال در موزه ملی نگهداری می شدند و قرار بود از دوم تا 6 شهریور در موزه هگمتانه برپا باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعجب مدیر موزه ملی از لغو ناگهانی نمایشگاه هگمتانه

تعجب مدیر موزه ملی از لغو ناگهانی نمایشگاه هگمتانه