مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 17 شهریور 1402 ساعت 14:552023-09-08بين الملل

مؤلفه هایی که پهلوی را به سمت کشتار روز 17 شهریور سوق داد


رییس سرویس اطلاعاتی فرانسه در ازای دریافت حقوق ماهانه 50 هزار دلار از رژیم شاه و سفرای انگلیس و آمریکا و البته دستگاه های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی به واسطه منافع خود، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - همزمان با فرا رسیدنِ 17 شهریور ماه و سالروز قیام مردم کشورمان در این روز علیه رژیم شاه در سال 1357 و کشتار این رژیم در میدان ژاله تهران علیه مردمِ بی دفاع، بحث و مناظرات مختلفی در مورد ابعاد این تحول و رویداد تاریخی، و نقش آن در تسریع روند پیروزی انقلاب اسلامی انجام می شود.

در این چهارچوب، مسائل و مؤلفه های مختلفی که در نهایت به وقوع حادثه 17 شهریور(جمعه سیاه) ختم شدند، چه از حیث داخلی و چه مؤلفه های خارجی، مورد توجه و ارزیابی قرار می گیرند.

موضوعاتی که هنوز هم در قالب آنها و پس از گذشتِ سال ها، مسائلی جدید از قابلیتِ طرح شدن برخوردارند و به ویژه با توجه به خاطرات و اسناد تازه منتشر شده با محوریت این رویداد تاریخی می توان زوایای جدید و البته پنهانی از این فاجعه را هدفِ واکاوی قرار داد و به افکار عمومی عرضه کرد.

  قاسم تبریزی پژوهشگر تاریخ معاصر کشورمان، در گفت و گو با الف به بازخوانی واقعه تاریخی 17 شهریور پرداخته است.

  وی در توضیح مؤلفه های اساسی و اصلی که رژیم شاه و تصمیم سازانِ اصلی آن را به سمت رقم زدنِ فاجعه کشتارِ 17 شهریور ماه سوق دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مؤلفه هایی که پهلوی را به سمت کشتار روز 17 شهریور سوق داد

مؤلفه هایی که پهلوی را به سمت کشتار روز 17 شهریور سوق داد