مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 18 شهریور 1402 ساعت 22:202023-09-09اقتصادي

تعهدات ارزی و استاندارد اجباری، سد راه صادرات پسته ایران شد/لزوم رفع موانع صادراتی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، فرماندار رفسنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به این که صادرات و ورود پسته ایران به بازار های جهانی در ماه های پیش رو بسیار مهم و حساس است، - فرماندار رفسنجان گفت: با توجه به این که مزه و کیفیت پسته ایران در دنیا منحصر به فرد است، امیدوایم که استاندارد اجباری پسته برداشته شود تا تجار بتوانند محصول شان را صادر کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه استان ها خبرگزاری دانشجو، فرماندار رفسنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به این که صادرات و ورود پسته ایران به بازار های جهانی در ماه های پیش رو بسیار مهم و حساس است، گفت: با توجه به این که مزه و کیفیت پسته ایران در دنیا منحصر به فرد است، امیدوایم که استاندارد اجباری پسته برداشته شود تا تجار بتوانند محصول شان را صادر کنند.

حسین رضایی افزود: استاندارد اجباری پسته و تعهدات ارزی که از سال 97 اعمال شده بسیاری از تجار خوشنام را از عرصه رقابت کنار گذاشته است.

او با تاکید بر اینکه هرگونه موانع صادراتی بایستی از سر راه صادرکنندگان پسته برداشته شود، اعلام کرد: تولید پسته در دنیا برای اولین بار به یک میلیون تن رسیده است که حدودا 200 هزار تن در ایران، 600 هزار تن در آمریکا و 200 هزار تن در دیگر کشور های دنیا تولید می شود که تاکنون بازار های دنیا بیشتر از 650 هزار تن را مبادله نکرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تعهدات ارزی و استاندارد اجباری، سد راه صادرات پسته ایران شد/لزوم رفع موانع صادراتی

تعهدات ارزی و استاندارد اجباری، سد راه صادرات پسته ایران شد/لزوم رفع موانع صادراتی