مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 21:202023-08-31اقتصادي

مذاکرات تهران - واشنگتن بر میزان صادرات نفت ایران افزود


تولید و صادرات نفت ایران، پس از توافق غیررسمی میان تهران و واشنگتن افزایش یافته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایرنا از رویترز، بر اساس گزارش شرکت های رصد کننده محموله های نفتی در سراسر دنیا، تولید و صادرات نفت ایران در ماه اوت با وجود ادامه تحریم های آمریکا افزایش یافته است زیرا تهران به خریداران مختلف از جمله چین نفت می فروشد.

تحلیلگران گفتند که این افزایش صادرات نفت ایران بیشتر نتیجه موفقیت ایران در دور زدن تحریم های آمریکا و توافق واشنگتن در اجرای آنها است زیرا دو کشور به دنبال توسعه بهتر و بیشتر روابط هستند.

با وجو اینکه دولت آمریکا از زمانی که دونالد ترامپ، رییس جمهوری سابق این کشور در سال 2018 از توافق سال 2015 قدرت های هسته ای جهان با ایران (برجام) خارج شد و تحریم هایی را با هدف محدود کردن درآمدهای دولت ایران اعمال کرد، همچنان به دنبال محدود کردن صادرات نفت ایران بوده است، اما کارشناسان صنعت نفت معتقدند سطح صادرات نفتی ایران در دوره ریاست جمهوری جو بایدن افزایش یافته است و چین یکی از خریداران اصلی آن به شمار می رود.

سارا وخشوری مشاور یک شرکت مشاوره راهبردی انرژی جهانی مستقر در واشنگتن (SVB International) که تمرکز ویژه ای بر صنعت انرژی ایران دارد برآورد کرده است که تولید نفت ایران در ماه اوت به 3.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مذاکرات تهران - واشنگتن بر میزان صادرات نفت ایران افزود

مذاکرات تهران - واشنگتن بر میزان صادرات نفت ایران افزود