مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 13:552023-09-14بين الملل

سایه ابهام بر سر روابط ایران و آمریکا


تقریباً سه سال پس از ورود بایدن به کاخ سفید، وی در حال آماده شدن برای آغاز کمپین انتخاباتی جدید است، بدون آنکه بتواند آنچه را که درباره روابط دولتش با ایران و پرونده هسته ای وعده داده بود، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - راهبرد معاصر نوشت:  دوم آوریل 2015 میلادی آمریکا به همراه پنج کشور روسیه، چین، فرانسه، انگلیس و آلمان توافقنامه ای در زمینه برنامه هسته ای ایران به نام برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) امضا کردند و متعهد شدند تحریم های اعمال شده علیه ایران را در ازای تعهد این کشور به تجاوز نکردن از حد 3.

67 درصد غنی سازی اورانیوم لغو کنند.

پس از حدود سه سال از آن توافق و به طور مشخص در هشتم می 2018 میلادی دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا تصمیم به خروج از توافق گرفت که موجی از انتقادات را به راه انداخت و دبیرکل سازمان ملل متحد در آن زمان نیز از تصمیم واشنگتن انتقاد کرد.

سپس جو بایدن در جریان رقابت های انتخاباتی وعده داد، اگر در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2020 پیروز شود، این کشور دوباره به توافق هسته ای متعهد خواهد شد.

امروز نزدیک به سه سال از ورود جو به کاخ سفید می گذرد و در حال آماده شدن برای آغاز کارزار انتخاباتی جدید است و آرزو دارد برای دومین دوره پیروز انتخابات ریاست جمهوری شود، بدون آنکه توانسته باشد آنچه را که دربا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سایه ابهام بر سر روابط ایران و آمریکا

سایه ابهام بر سر روابط ایران و آمریکا