مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 07:252023-08-29سياسي

راه هایی برای تلفیق مفاهیم آموزشی حوزه و دانشگاه


استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه اکنون روزنه هایی برای تلفیق حوزه و دانشگاه در عصر حاضر پدیدار شده؛ اما باید تعصب صرف دانشگاهی و یا صرف حوزوی را کنار بگذاریم، - ایسنا/خراسان جنوبی استاد حوزه علمیه مشهد با بیان اینکه اکنون روزنه هایی برای تلفیق حوزه و دانشگاه در عصر حاضر پدیدار شده؛ اما باید تعصب صرف دانشگاهی و یا صرف حوزوی را کنار بگذاریم، گفت: کار حوزوی ها توجه به طب روح است و با غیب سر و کار دارند.

طیبه رثایی، در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: از ابتدای انقلاب که اولین حکومت اسلامی پس از بعثت پیامبر اسلام(ص) بود عوامل و موانعی که بعد از پیامبر(ص) مشرکان پدید آوردند در انقلاب نیز پیش آمد.

وی با بیان اینکه بدبینی به دین اسلام و تشویق خانواده ها به آنچه مشرکان می خواستند از موانع پس از انقلاب بود، افزود: زن قبل از انقلاب یک کالا بود و آزادی زن را به بی بندوباری او می دانستند و پس از انقلاب نیز دشمن در فکر ادامه همین نوع آزادی بود.

رثایی ادامه داد: متأسفانه پس از انقلاب، ایران مشغول ترورها، جنگ و تحریم ها شده و به همین دلیل به مبانی فرهنگی کمتر توجه شد و همین مشغله مانع جذب در حوزه های علمیه و از ضعف های حوزه بود.

وی با بیان اینکه جذب افراد به حوزه علمیه از اهداف مهم است، تصریح کرد: از طرفی حب دنیا و توجه صرف به تجملات باعث شد زنان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه هایی برای تلفیق مفاهیم آموزشی حوزه و دانشگاه

راه هایی برای تلفیق مفاهیم آموزشی حوزه و دانشگاه