مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 12:102023-09-18سياسي

بیگی نژاد: پتروپالایشگاه های واقعی در کشور نداریم


نائب رییس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه پتروپالایشگاه به معنای تولیدکننده مواد فرآورده های سوختی و پایه پتروشیمی است، تأکید کرد: ما در کشور پتروپالایشگاه های واقعی نداریم.

- هادی بیگی نژاد نماینده ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه توانا با تأکید بر تأسیس پتروپالایشگاه ها در کشور، گفت: طی سال های گذشته سیاست کشور به سمت ایجاد پتروپالایشگاه ها رفته، حتی در قانون بودجه 2 سال اخیر نیز به دولت اجازه این امر داده شده است بگونه ای که 20 درصد هزینه از جانب دولت و 80 درصد آن از طریق جذب سرمایه گذار صورت پذیرد.

وی با بیان اینکه پتروپالایشگاه به معنای تولیدکننده مواد فرآورده های سوختی و پایه پتروشیمی است، افزود: با وجود مزایای این مسئله اما تاکنون در کشور پتروپالایشگاه نداشتیم و ادعاهای مبنی بر وجود پتروپالایشگاه کاملا اشتباه است، لذا انتظار داریم با ایجاد پتروپالایشگاه واقعی به تولید بالای مواد پایه پتروشیمی برسیم.

لازم به ذکر است؛ محمد مخبر معاون اول رییس جمهور در جلسه حمایت از تولید و تأمین مالی پروژه های بزرگ در خرداد ماه امسال در خصوص پتروپالایشگاه ها گفته بود: ساخت پتروپالایشگاه و حرکت به سمت صادرات محصولات پتروشیمی علاوه بر جلوگیری از خام فروشی به توسعه صنعت داخل و اشتغالزایی و همچنی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیگی نژاد: پتروپالایشگاه های واقعی در کشور نداریم

بیگی نژاد: پتروپالایشگاه های واقعی در کشور نداریم