مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 6 شهریور 1402 ساعت 16:102023-08-28بين الملل

نگاهی به رویکرد رسانه های خارجی فارسی زبان به موضوع بریکس


رسانه های فارسی زبان خارجی که نمی توانند واقعیات جهانی مربوط به بریکس را نادیده بگیرند می کوشند دست کم اهدافی مانند دلارزدایی و مزایای عضویت ایران در گروه اقتصادهای نوظهور را زیر سوال ببرند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: گروه قدرت های نوظهور اقتصادی بریکس در نشست سران که پایان هفته گذشته در آفریقای جنوبی برگزار شد اعلام کرد ایران را در کنار اقتصادهایی چون آرژانتین، عربستان و امارات به عضویت دائم خواهد پذیرفت و این مرحله ابتدای سال آینده میلادی به انجام خواهد رسید.

حضور ایران در میان اقتصادهای بزرگی مانند چین، هند، برزیل و نیز روسیه و آفریقای جنوبی دومین گام دولت سیزدهم برای پویایی در عرصه رژیم ها و سازمان های بین المللی است.

گام نخست، عضویت در سازمان همکاری شانگهای بود که میانه تیرماه امسال به طور رسمی اعلام شد.

عضویت در بریکس از نگاه بسیاری موفقیتی چشمگیر در عرصه توسعه روابط کشورمان محسوب می شود که می تواند آورده های متعددی برای جمهوری اسلامی ایران به همراه داشته باشد.

با توجه به اراده رهبران بریکس برای دلارزدایی، عضویت در این سازمان توانی مضاعفی برای مقابله با کاربرد دلار به عنوان اسلحه اقتصادی واشنگتن ایجاد خواهد کرد و از دید کارشناسان و صاحب نظران حوزه اقتصاد و سیاست خارجی، آثارش را در رشد همکاری ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگاهی به رویکرد رسانه های خارجی فارسی زبان به موضوع بریکس

نگاهی به رویکرد رسانه های خارجی فارسی زبان به موضوع بریکس