مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 شهریور 1402 ساعت 14:202023-09-21بين الملل

گمانه زنی وزیر خارجه اسراییل از زمان توافق سازش با عربستان


بنیامین نتانیاهو و سایر مقامات اسراییل از جمله الی کوهن بارها درباره نزدیکی دستیابی به توافق برای عادی سازی روابط با عربستان سعودی سخن گفته اند.

- وزیر خارجه اسراییل گفت، چارچوب کلی توافق برای برقراری روابط میان این رژیم و عربستان با میانجیگری آمریکا احتمالا تا اوایل سال آینده میلادی آماده می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، الی کوهن، وزیر خارجه اسراییل در مصاحبه با رادیو ارتش اسراییل در خصوص برقراری روابط میان این رژیم و عربستان گفت، می توان شکاف ها را پر کرد.

این امر زمان بر است، اما پیشرفت حاصل شده است.

وی ادامه داد: من معتقدم که قطعا این احتمال وجود دارد که در سه ماهه نخست سال 2024 و بعد از چهار یا پنج ماه وارد مرحله ای شویم که در آن جزییات توافق تکمیل می شود.

اظهارات کوهن مبنی بر احتمال اعلام عادی سازی در سال آینده میلادی بعد از آن مطرح می شود که سه کشور به حصول پیشرفت در مذاکرات پیچیده اشاره کردند.

کوهن همچنین در اظهاراتی علی رغم پیچیده توصیف کردن توافق با عربستان، ادعا کرده است که بعد از برقراری روابط میان رژیم اسراییل و عربستان که در دسترس است، بسیاری از کشورها روابط خود را با اسراییل عادی خواهند کرد.

بنیامین نتانیاهو و سایر مقامات اسراییل از جمله الی کوهن بارها درباره نزدیکی دستیابی به توافقی برای عادی سازی روابط با عربستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گمانه زنی وزیر خارجه اسراییل از زمان توافق سازش با عربستان

گمانه زنی وزیر خارجه اسراییل از زمان توافق سازش با عربستان