مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 09:452023-09-14سياسي

علم اندوزی؛ میراثی از سبک زندگی پیامبر(ص)


معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از جمله موارد مهمی که به عنوان میراث از حضرت محمد مصطفی(ص) باقی مانده، پیدا شدن ارزشی برای علم و علم اندوزی در جامعه است .

- ایسنا/خراسان جنوبی معاون فرهنگی اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: از جمله موارد مهمی که به عنوان میراث از حضرت محمد مصطفی(ص) باقی مانده، پیدا شدن ارزشی برای علم و علم اندوزی در جامعه است .

حجت الاسلام حسین رحیمی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: بزرگترین میراث پیامبر(ص)، کوشش هایی است که ایشان برای گسترش علم و آگاهی در جامعه شکل داد و خود را از سوی قرآن مأمور دید که به جامعه آموزش دهد.

وی افزود: حضرت محمد(ص)، این آگاهی را به هیچ حوزه خاصی محدود نکرد و همه قلمروهای زندگی اجتماعی را آکنده از علم می ‎دید، به این معنا که در هیچ یک از آنها نمی توان وارد شد، مگر با اتکا به علم، دانش و آگاهی به آن کار.

رحیمی تصریح کرد: یکی از مبانی پیامبر(ص) برای این مأموریت، اتکا به آیات مختلفی از جمله آیه 36 سوره الإسراء است که خداوند می فرماید: وَلَا تَقْفُ مَا لَیْسَ لَکَ بِهِ عِلْمٌ ۚ إِنَّ السَّمْعَ وَالْبَصَرَ وَالْفُؤَادَ کُلُّ أُولَٰئِکَ کَانَ عَنْهُ مَسْئُولًا؛ و ای انسان هرگز آنچه را که بدان علم و اطمینان نداری، دنبال مکن که چشم و گوش و دل همه مسئول هستند .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علم اندوزی؛ میراثی از سبک زندگی پیامبر(ص)

علم اندوزی؛ میراثی از سبک زندگی پیامبر(ص)