مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 09:412023-09-14سياسي

جلوه باشکوه ارادت مردم اردستان در روز «چهل و هشتم»


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردستان، ماه محرم و صفر در بسیاری از نقاط کشور آیین های عزاداری خاص خود را دارد، برپایی هیأت و دسته های عزاداری، اطعام عزاداران و پخت غذاهای نذری، نخل گردانی، تعزیه خوانی، مراسم پیاده روی اربعین و ایام دهه آخر ماه صفر از جمله آیین های خاص در کشور و اردستان است.

چهل و هشتم واژه ای قدیمی است که مردم اردستان و به خصوص قدیمی ها و سالمندان اردستانی آن را به خوبی به یاد دارند چرا که مردم در این روز از سال های بسیار طولانی رسم خاصی برای عزاداری داشتند که هرساله با شور و حال خاصی اجرا می کنند.

 بیست و هشتم ماه صفر روز رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی( ع) است که مردم شهرستان اردستان طبق آیین سنتی دیرینه که سالیان طولانی است اجرا می کنند، در این روز به آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس(ع) بادرود می روند.

روز چهل و هشتم همان روز بیست هشتم ماه صفر بوده که روز رحلت حضرت رسول(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) است و در حقیقت چون از شهادت امام حسین (ع) چهل و هشت روز می گذرد به این نام شناخته می شود.

آستان مقدس امامزاده آقا علی عباس(ع) و شاهزاده محمد سنت دیرینه زیارت امامزاده آقاعلی عباس(ع) در میان مردم اردستان حمید از سالمندان و قدیمی های اردستان در ارتباط با این رسم قدیمی به خبرنگار فارس گفت: در این سال هایی که عمر از خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوه باشکوه ارادت مردم اردستان در روز «چهل و هشتم»

جلوه باشکوه ارادت مردم اردستان در روز «چهل و هشتم»