مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 13:252023-09-02سياسي

بهره برداری نکردن بهینه از نزولات جوی، مهم ترین علت کم آبی در ایران


پژوهش تازه استادیار گروه مدیریت و توسعه کشاورزی دانشگاه تهران نشان می دهد که عدم بهره برداری بهینه از نزولات جوی، مهم ترین علت کم آبی در ایران است.

- پژوهش تازه استادیار گروه مدیریت و توسعه کشاورزی دانشگاه تهران نشان می دهد که عدم بهره برداری بهینه از نزولات جوی، مهم ترین علت کم آبی در ایران است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر علی اکبر براتی، عضو هیأت علمی دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران، درباره رویکرد این پژوهش گفت: در موضوعات پیچیده ای همچون بحران آب نمی توان نگاهی صرفاً استقرایی یا قیاسی داشت، چراکه این بحران با مسائل دیگری از جمله انرژی، غذا، گرمایش زمین، تغییر کاربری اراضی و غیره، گره خورده است.

از سوی دیگر در دهه های اخیر به دلیل رشد سریع دانش و بهبود سطح استانداردهای مختلف زندگی، جمعیت به سرعت افزایش یافته است.

به عنوان نمونه جمعیت ایران از کمتر از 10 میلیون نفر در سال 1300 به بیش از 87 میلیون نفر افزایش یافته است و پیش بینی می شود ایران در سال 2050 جزو 10 کشور پرجمعیت جهان به شمار آید.

این خود به مفهوم تقاضای بیشتر برای غذا، کالا و سایر خدمات خواهد بود که خود افزایش تقاضا برای انرژی، زمین و آب را به همراه خواهد داشت و به نوبه خود، زمینه ساز انتشار بیشتر گازهای گلخانه های و گرمایش بیشتر زمین است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره برداری نکردن بهینه از نزولات جوی، مهم ترین علت کم آبی در ایران

بهره برداری نکردن بهینه از نزولات جوی، مهم ترین علت کم آبی در ایران