مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 11:002023-08-29اقتصادي

رونمایی از نخستین کمپرسور صادراتی صنعت پالایشی ایران


روز گذشته از نخستین کمپرسور صادراتی صنعت پالایشی ایران رونمایی شد که طبق اعلام وزارت نفت، قرار است این کمپرسور بومی سازی شده در ایران به ونزوئلا صادر شده و در پالایشگاه ال پالیتو نصب و راه اندازی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، روز گذشته از نخستین کمپرسور صادراتی صنعت پالایشی ایران با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی رونمایی شد.

طبق اعلام وزارت نفت، قرار است این کمپرسور بومی سازی شده در ایران به ونزوئلا صادر شده و در پالایشگاه ال پالیتو نصب و راه اندازی شود و به نظر می رسد ایران وارد مراحل جدیدی در نوسازی و بازسازی پالایشگاه های ونزوئلا شده است.

در دولت سیزدهم، وزارت نفت تلاش کرده با اتکا به توان فنی و مهندسی شرکت های ایرانی در پروژه های احیا و احداث پالایشگاه های خارجی حضور پیدا کرده و با بازارسازی نفت، این واحدها را مقصد نفت صادراتی خود تبدیل کند.

 نوسازی پالایشگاه 140 هزار بشکه ای ال پالیتو ونزوئلا نخستین طرحی است که تقریبا تکمیل شده و منجر به صادرات روزانه 100 هزار بشکه نفت ایران به ونزوئلا، درآمدزایی سالانه 3 میلیارد دلار و صادرات 3 میلیون تجهیز از 1600 شرکت ایرانی شده است.

تصویر 1- آیین رونمایی از نخستین کمپرسور فرآیندی صادراتی ساخت ایران *رقابت شرکت های دانش بنیان ایرانی با تولی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از نخستین کمپرسور صادراتی صنعت پالایشی ایران

رونمایی از نخستین کمپرسور صادراتی صنعت پالایشی ایران