مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 02:252023-09-18اقتصادي

برداشت 45 هزار تن گوجه فرنگی در لرستان


معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان گفت: امسال 982 هکتار از اراضی استان لرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته که پیش بینی می شود 45 هزار و 172 تن محصول برداشت کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از خرم آباد، جهانبخش دولتشاه شامگاه دوشنبه در گفت وگو با رسانه ها در ارتباط با تولید و کیفیت برداشت گوجه فرنگی در استان، گفت: امسال 982 هکتار از اراضی استان لرستان به کشت گوجه فرنگی اختصاص یافته که پیش بینی می شود 45 هزار و 172 تن گوجه فرنگی با میانگین عملکرد 46 تن در هکتار برداشت کنیم.

وی از عوامل مهم افزایش راندمان تولید گوجه فرنگی منطقه را استفاده از روش های نوین آبیاری از جمله نوار تیپ دانست و افزود: استفاده از این روش نسبت به روش های دیگر بصرفه تر است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی لرستان از کمتر بودن هزینه ها و همچنین مصرف آب در روش نوار تیپ خبر داد و خاطرنشان کرد: استفاده از این روش نوین به مقاوم تر شدن بوته ها، کیفیت بالای محصولات و افزایش میزان تولید کمک می کند.

وی به تولید بسته های حمایتی،برای تشویق کشاورزان توسط سازمان جهاد کشاورزان استان اشاره کرد و افزود: سازمان جهاد آمادگی لازم برای آموزش کشاورزان را دارد و هم چنین در حد مقدورات تسهیلات و امکانات در اختیارشان قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت 45 هزار تن گوجه فرنگی در لرستان

برداشت 45 هزار تن گوجه فرنگی در لرستان