مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 13:102023-09-14اقتصادي

مرزبانان واقعی خود مرزنشینان هستند


مرزبانان واقعی خود مرزنشینان هستند که باید به نحو احسن و درخور شایسته، معیشت و آسایش آن ها را فراهم کنیم تا در منطقه به مسیر اصلی زندگی خود ادامه دهند.

- ایسنا/کردستان استاندار استان کردستان گفت: مرزبانان واقعی خود مرزنشینان هستند که باید به نحو احسن و درخور شایسته، معیشت و آسایش آن ها را فراهم کنیم تا در منطقه به مسیر اصلی زندگی خود ادامه دهند.

اسماعیل زارعی کوشا روز گذشتە در آیین بازگشایی بازارچه مرزی هه نگه ژال بانه اظهار کرد: فرصت مناسبی برای رونق اقتصادی شهرستان بانه و مرزنشینان منطقه فراهم شده است.

وی افزود: این بازگشایی، موقت و به نوعی مُسکن است و امیدواریم با تصویب قانون ساماندهی مبادلات مرزی و ارتقای معیشت مرزنشینان که لایحه آن در این دولت به مجلس رفته و کلیات آن همین هفته در مجلس تصویب شد، شاهد ساماندهی مناسب تر، اشتغال و درآمد پایدارتر برای مرزنشینان باشیم.

استاندار کردستان گفت: فرآیند، محدودیت ها و کالاهایی که امکان ورود از مرز را دارند، در قالب دستورالعمل ابلاغ می شود و فرماندار بانه به مردم منطقه اطلاع رسانی خواهد کرد.

زارعی کوشا در پایان سخنان خود با اشاره به مُسکن بودن گذرگاه های موقت مرزی در معیشت مرزنشینان عنوان کرد: امید است با تلاش ها و پیگیری های مستمر بازگشایی معابر دیگر استان از جمله بازارچه س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرزبانان واقعی خود مرزنشینان هستند

مرزبانان واقعی خود مرزنشینان هستند