مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 09:452023-09-05بين الملل

مالزی گوگل و متا را وادار به پرداخت حق الزحمه رسانه ها می کند


دولت مالزی تصمیم دارد قوانینی وضع کند که آلفابت و متا (شرکت های مادر گوگل و فیس بوک) را وادار می کند برای انتشار اخبار رسانه ها به آنها مبلغی پرداخت کنند.

- دولت مالزی تصمیم دارد قوانینی وضع کند که آلفابت و متا (شرکت های مادر گوگل و فیس بوک) را وادار می کند برای انتشار اخبار رسانه ها به آنها مبلغی پرداخت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از رویترز، کمیسیون ارتباطات و مولتی مدیا مالزی(MCMC) در بیانیه ای اعلام کرد مقامات این کشور مشغول مذاکره با گوگل، متا و دیگر پلتفرم های آنلاین درباره چهارچوب رگولاتوری هستند.

قوانین پیشنهادی مشابه نمونه ای هستند که در استرالیا وضع شد و در 2021 گوگل و متا را ملزم کرد در ازای کلیک روی محتوایی که رسانه های خبری تولید می کنند و منجر به کلیک بیشتر روی لینک ها و درآمدزایی تبلیغاتی می شود به رسانه های خبری مبلغی پرداخت کنند.

همچنین MCMC مشغول بررسی قوانینی مشابه لایحه C-11 کانادا است که هدف آن نیز قانونمندسازی پلتفرم های پخش محتوا و الزام آنها به پشتیبانی از محتوای تولید شده در کانادا است.

طبق اطلاعات موجود قوانین مذکور بخشی از تلاش های دولت برای برطرف کردن عدم توازن در پلتفرم های دیجیتال و رسانه های محلی و همچنین ایجاد رقابت عادلانه برای خالقانه محتوای خبری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مالزی گوگل و متا را وادار به پرداخت حق الزحمه رسانه ها می کند

مالزی گوگل و متا را وادار به پرداخت حق الزحمه رسانه ها می کند