مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 15:452023-09-01اقتصادي

منابع طبیعی استان سمنان؛ مشارکت مردمی و مدیریت جهادی


اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سال های اخیر موفق شده تا نمونه های خوبی را از مشارکت مردمی و میدان داری جهادی به نمایش بگذارد و امروز در بسیاری از شاخص ها موفقیت های قابل توجهی را در سطوح استانی و کشوری کسب کرده است.

- خبرگزاری فارس- غلامرضا کریمی محمدی: اهمیت منابع طبیعی در بخش جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، امروز بیش از گذشته در مجامع علمی داخلی و خارجی آشکار شده و ایران در این زمینه از جایگاه خاصی برخوردار است.

منابع طبیعی علاوه بر اهمیت اقتصادی، کارکردهای زیست محیطی (ترسیب کربن، ساماندهی گردش آب در طبیعت، تلطیف و پالایش هوا، کاهش سیل)، گردشگری و تولید گیاهان دارویی، صنعتی و معطر، حفظ خاک و ذخایر ژنتیکی داشته و به دلیل تجدید پذیر بودن، اهمیت آن از نفت و گاز هم بیشتر است.

جنگل ها به علت ویژگی متعدد خود نقش پرارزشی از جنبه های مختلف بر عهده دارند؛ مثل تولید اکسیژن، ساماندهی گردش آب در طبیعت، تلطیف و پالایش هوا، تداوم و حفظ نظام زیستی، کاهش سیل، ایجاد منظرگاه های تفرجی و تفریحی و ترسیب کربن که باید به این بخش هم توجه شود.

هفته دولت، سالروز شهادت دولتمردان عمل و اندیشه، شهیدان رجایی و باهنر بوده و فرصت خوبی است تا بخشی از اقدامات مهم اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان در سال 1402 در بخش های مختلف باز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

منابع طبیعی استان سمنان؛ مشارکت مردمی و مدیریت جهادی

منابع طبیعی استان سمنان؛ مشارکت مردمی و مدیریت جهادی