مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 11:452023-09-03پزشكي

«افسردگی» در زنان 2 برابر مردان است


دبیر علمی سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران از بیماری افسردگی به عنوان یکی از رایج ترین اختلالات روانپزشکی نامبرد و گفت: در کشور ما تعداد مبتلایان در زنان 2 برابر مردان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، علی ناظری از بیماری افسردگی به عنوان یکی از رایج ترین اختلالات روانپزشکی نامبرد و توضیح داد: افسردگی نوعی از اختلال خلق است که در آن فرد به واسطه غم و اندوه مداوم علاقه خود را نسبت به موارد و داشته هایی که زمانی برای او لذت بخش بوده است از دست می دهد.

وی ادامه داد: این اختلال در زمانی خواهد بود، که فرد بیمار این حالت ها و احساسات را به مدتی بیش از دو هفته و یا در همراهی سایر علائم بالینی داشته باشد و دچار اختلال عملکرد در فعالیت های روزانه خود شود.

این متخصص روانپزشکی بیان کرد: نقص در حافظه و تمرکز، اضطراب، تحریک پذیری و کاهش آستانه خشم، پرخاشگری، خستگی مداوم، بی میلی به فعالیت های لذت بخش، عذاب وجدان، دردهای جسمانی بدون منشاء، افکار منفی و حتی خودکشی از علائم بیماری افسردگی به حساب می آیند که در زندگی فردی و اجتماعی بیمار تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت که درصورت شیوع بالا در جامعه می تواند آسیب هایی به مراتب سنگین تر به بدنه جامعه وارد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«افسردگی» در زنان 2 برابر مردان است

«افسردگی» در زنان 2 برابر مردان است