مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 13:152023-09-10دانش

ساخت دستگاه تحریک الکتریکی غیر تهاجمی عمقی مغز در دانشگاه فردوسی مشهد


تحقیقاتی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی موفق شده است بخش هایی از مراحل طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی غیر تهاجمی و در عین حال عمقی مغز را به انجام برساند.

- یک تیم فنی- تحقیقاتی در دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی موفق شده است بخش هایی از مراحل طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی غیر تهاجمی و در عین حال عمقی مغز را به انجام برساند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از ستاد توسعه علوم و فناوری شناختی دکتر مریم قربانی سرپرست این تیم فنی - تحقیقاتی با بیان اینکه در حال حاضر جهت تحریک عمقی مغز بیماران از روش تهاجمی کاشت الکترود استفاده می شود که مستلزم جراحی بوده و عوارض بسیار نامطلوبی دارد، گفت: طراحی و ساخت دستگاه تحریک الکتریکی بدون اعمال مستقیم جریان می تواند به بهبود روشهای بالینی کنونی کمک شایانی کند.

وی افزود: در این طرح با ساخت یک سیستم تحریک نوین شامل الکترود خازنی موفق به تحریک نقاط عمقی یک فانتوم 4 لایه از مغز به روش تداخلی شده ایم.

همچنین اثر گذاری روش فوق در ایجاد میدان الکتریکی متمرکز و تاثیر آن بر روی فعالیت نورونی به صورت تحلیلی و شبیه سازی بررسی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساخت دستگاه تحریک الکتریکی غیر تهاجمی عمقی مغز در دانشگاه فردوسی مشهد

ساخت دستگاه تحریک الکتریکی غیر تهاجمی عمقی مغز در دانشگاه فردوسی مشهد