مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 08:562023-09-19اقتصادي

تولید سالانه 11 تن عسل در محمود آباد


محمد هادی زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در ساری با اشاره به اینکه تعداد کلنی های تولید عسل این شهرستان امسال هزار و 533 کلنی با میانگین عملکرد 7.

5 کیلوگرم عسل در هر کلنی است،اظهار کرد: سالانه 11 هزار و 515 کیلوگرم عسل با کیفیت در این شهرستان تولید می شود.

وی به برگزاری جلسه هم اندیشی بررسی وضعیت و رسیدگی به مسائل و مشکلات زنبورداری در مدیریت جهاد کشاورزی محمودآباد اشاره کردو گفت: پرورش دهندگان زنبور عسل برای اسکان قانونی و جانمایی زنبورستان ها باید با نظارت و دریافت مجوز از مدیریت جهادکشاورزی پس از دریافت استعلامات لازم از منابع طبیعی، محیط زیست و تعاونی زنبورداران شهرستان اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد تصریح کرد: استقرار کلنی های زنبور توسط پرورش دهندگان بومی و غیر بومی زنبور عسل در هر نقطه ای از شهرستان باید پس از تأیید اداره منابع طبیعی و محیط زیست با مجوز جهاد کشاورزی انجام شود.

هادی زاده با اشاره به اهمیت استقرار کلنی های زنبورعسل با رعایت فواصل قانونی نسبت به سایر زنبورستان ها، خاطرنشان کرد: مدیریت ساماندهی و بروزرسانی آمار کلنی های مدرن و سنتی، صدور دفترچه زنبور داری، پرداخت تسهیلات بانکی، دستیابی به میزان تولید و شاغلان این بخش به صورت مستقم و غیرمستقیم در این بخش حائز اهمیت است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید سالانه 11 تن عسل در محمود آباد

تولید سالانه 11 تن عسل در محمود آباد