مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 11:352023-08-30بين الملل

هند می خواهد فضانوردان خود را روی ماه فرود بیاورد


پس از پرتاب و فرود موفقیت آمیز کاوشگر «چاندرایان-3» روی ماه، هند اکنون برای فرود آوردن فضانوردان خود روی ماه برنامه ریزی می کند.

- راکش شارما (Rakesh Sharma) تنها فضانورد تبعه هند که به فضا پرواز کرده است پس از پرتاب و فرود موفقیت آمیز کاوشگر چاندرایان-3 روی ماه، هند اکنون برای فرود آوردن فضانوردان خود روی ماه برنامه ریزی می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از یاهو نیوز، نارندرا مودی (Narendra Modi) نخست وزیر هند هنگام تبریک گفتن فرود موفقیت آمیز اولین مأموریت رباتیک جهان روی قطب جنوب ماه توسط این کشور، بر هدف هند برای فرستادن فضانوردان به ماه در آینده نزدیک تاکید کرد.

کاوشگر چاندرایان-3 (Chandrayaan-3) در 23 اوت پس از فرود آمدن در قطب جنوب ماه و شکست دادن کشورهای رقیب در رسیدن به این منطقه مهم راهبردی، به موفقیت بزرگی دست یافت.

بیشتر بخوانید: فرود تاریخ ساز کاوشگر هندی روی قطب جنوب ماه با این فرود موفقیت آمیز، هند پس از روسیه، آمریکا و چین به چهارمین کشوری تبدیل شد که روی ماه فرود آمد.

رابرت براون (Robert Braun) رییس اکتشافات فضایی در آزمایشگاه فیزیک کاربردی دانشگاه جانز هاپکینز (JHU) گفت: این موفقیت قطعا هند را به یک قدرت فضایی در حال ظهور در صحنه بین المللی تبدیل می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هند می خواهد فضانوردان خود را روی ماه فرود بیاورد

هند می خواهد فضانوردان خود را روی ماه فرود بیاورد