مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 11:102023-09-05فناوري

هکرها چرا می خواستند با ترافیک مصنوعی شهر تهران را قفل کنند؟


در ماجرای حمله سایبری به یکی از شرکت های تاکسیرانی، هکرها علاوه بر سرقت اطلاعات مسافرها و راننده ها، قصد داشتند با اختلال نرم افزاری تردد چند صد هزار مسافر را مختل کنند.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مشرق نوشت: هک شدن دو نرم افزاری بانکی و اپلیکیشن خدمات حمل و نقل عمومی در فاصله زمانی کوتاه از یکدیگر قابل توجه است، اما پیام این اقدام چیست و چه کسانی در پشت پرده نفوذ سایبری را هدایت و کنترل می کنند؟ سال گذشته و هم زمان با آغاز جنگ ترکیبی در کشور به ناگهان سروکله برخی گروه های هکری پیدا شد، گروه هایی ناشناس که به شکل غیرمتمرکز از سراسر دنیا دست به حملات سازمان یافته سایبری زده و علاوه بر ضربات محدود به زیرساخت ها و سکوهای اینترنتی و نیز شبکه های شتاب دهنده اقدام به انتشار اطلاعات شخصی برخی اشخاص می کردند.

این حملات سایبری در آغاز سخت افزارهای دولتی را نشانه رفته و به مرور شکل آن تغییر کرد.

هک شدن زیرساخت شبکه هوشمند سوخت در مرداد سال گذشته و پس ازآن اختلال در دو پایگاه اینترنتی خدمات دولتی در شهریور همان سال ازجمله تلاش هایی بود که توسط گروه های نفوذ در لایه های مختلف صورت گرفته است.

وجه مشترک تمامی این عملیات سایبری و درون شبکه  اغراق  و  تکرار  بود؛ با این مضمون که کنترل کلیه امور اداری از دست دولت خارج شده و روایتی، جدیدی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هکرها چرا می خواستند با ترافیک مصنوعی شهر تهران را قفل کنند؟

هکرها چرا می خواستند با ترافیک مصنوعی شهر تهران را قفل کنند؟